Feedback Clickers in Plenary Lectures A New Tool for Formative Assessment?
Rune Krumsvik
Zu finden in: Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (Seite 191 bis 216), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article focuses on if, and eventually how, feedback clickers (TurningPoint®) can be used to overcome some of the challenges lecturers have in large plenary lectures. The Bologna-process, new standards for national curricula, increasing diversity among university students and the digital revolution have changed some of the underlying premises for teaching and learning in today´s universities. New policy documents, research and experiences from the university field suggest that there is a potential to develop plenary lectures in light of new technology and more updated teaching methods. A new concept, digital didactics, is underpinning this time of upheaval and this explorative case study describes how bachelor students in large plenary lectures experience the use of feedback clickers from their points of view. This explorative case study consist of surveys, 'live surveys,†observations and document studies and shows that the students feel quite positively towards several of the areas focused on in the study. In particular, the feedback clickers have the potential to enhance interactivity, attention and reflection, as well as provide feedback, which seem to be of great value for the students in the study. One of the implications of this article is that good planning, the use of feedback clickers and multimodality in plenary lectures seem to overcome some of the well-known challenges in plenary lectures and strengthen the possibility for formative assessment.
Von Rune Krumsvik im Buch Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (2012) im Text Feedback Clickers in Plenary Lectures Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Classroom response systemClassroom response system , Feedback (Rückmeldung)Feedback , Hochschulehigher education institution , Interaktivitätinteractivity |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Universität |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Feedback Clickers in Plenary Lectures: A New Tool for Formative Assessment?: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 699 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.