Games-Based Learning and Web 2.0 Technologies in EducationMotivating the ''Learner' Generation
Mark Stansfield, Thomas Connolly, Thomas Hainey, Gavin Baxter
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 227 bis 239), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter explores the contribution that computer games and Web 2.0 technologies can provide in relation enhancing learner motivation and engagement. Such technologies are considered to be particularly suited to motivating the younger generation of learners or the 'iLearner Generationâ€. The chapter will highlight some of the main advantages and problems associated with computer games in education, as well as highlighting a recent project, the Web 2.0 European Resource Centre, which is aimed at enabling the mass of educators who find ICT confusing and frightening to have a simple and secure environment to use Web 2.0 technologies within their class.
Von Mark Stansfield, Thomas Connolly, Thomas Hainey, Gavin Baxter im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Games-Based Learning and Web 2.0 Technologies in Education Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computerspielecomputer game , game-based learninggame-based learning , Motivationmotivation , Problemlösefähigkeitproblem solving skills |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Games-Based Learning and Web 2.0 Technologies in Education: Motivating the 'iLearner†Generation: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 447 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.