Graphing Calculators: Enhancing Math Learning for All StudentsJeremy Roschelle, Corrine Singleton
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 951 bis 959), 2009
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Zusammenfassungen
Graphing calculators have become one of the most widely adopted technologies in education because they are a proven-effective, affordable handheld device with direct linkages to curricula. A robust and consistent body of research shows that graphing calculators can effectively support mathematics learning and democratize access to complex mathematical concepts. Graphing calculators enable students to explore connections across multiple representations. Recent extensions support formative assessment via a wireless network. Graphing calculators are aligned with existing standards and curricula and support valuable pedagogical practices, such as increasing attention to conceptual understanding and problem solving strategies by offloading laborious computations. Innovators who want to provide new technologies that will have a real impact on learning would do well to heed the lessons and successes of the graphing calculator.
Von Jeremy Roschelle, Corrine Singleton im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Graphing Calculators: Enhancing Math Learning for All Students Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Handheld / PDAHandheld , Lernenlearning , Mathematikmathematics |
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Graphing Calculators: Enhancing Math Learning for All Students: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 131 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.