Computer Contexts for Supporting Metacognitive LearningXiaodong Lin, Florence R. Sullivan
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 281 bis 298), 2009
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Zusammenfassungen
A major challenge for both educational researchers and practitioners is to understand why some people seem to learn more effectively than others and to design tools that can help less successful people improve their abilities to learn. In this chapter, we describe the most frequently documented metacognitive learning outcomes including: recall/memory; content learning/problem solving; and social interactions as knowledge acquisition. We then use each of these metacognitive learning outcomes to examine how today´s computer tools have or have not reached their fullest potential to support these learning outcomes and we suggest ways that computers tools can be designed to achieve these outcomes.
Von Xiaodong Lin, Florence R. Sullivan im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Kontextcontext , Lernenlearning , Metakognitionmetacognition , Zone of Proximal Development |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule |
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Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 3326 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.