/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Essential Structure of Teaching Method Descriptions

Susanne Neumann, Michael Derntl, Petra Oberhuemer
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Investigations of E-Learning PatternsThis chapter presents a study regarding the construction and evaluation of a description template that captures teaching methods. Different formats for describing teaching methods such as pattern catalogues or pedagogic scenario collections exist. The goal of this work was to derive the essence of teaching method descriptions based on the results of other projects, and to evaluate the so obtained description template. The created template underwent a two-phase evaluation. During the first evaluation phase, 21 instructors described a teaching method from their context using the template and rated the template according to criteria for good descriptions. This phase showed that authors of teaching methods regarded the template as complete and thought that their method was well represented. Instructors disagreed whether the elements contained in the template were distinct. During the second evaluation phase, 33 instructors read selected teaching methods provided during the first evaluation phase. The results of the second phase showed that readers of teaching methods do not necessarily feel confident about implementing the described teaching method, which was thought of as “well described” by the teaching method’s author. Readers reported that they lacked an example implementation of the teaching method. Suggestions for adjusting the template were made based on the evaluators’ feedback including renaming and restructuring of elements. We conclude that a generic teaching method should always be accompanied by an example unit of learning, which implements this teaching method. Further research needs to be performed regarding the factors that enhance teaching method adoption and exchange outside the documentation of methods.
Von Susanne Neumann, Michael Derntl, Petra Oberhuemer im Buch Investigations of E-Learning Patterns (2011) im Text The Essential Structure of Teaching Method Descriptions

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation , Kontextcontext , Lernenlearning , patternpattern , Strukturstructure , WebQuest

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

The Essential Structure of Teaching Method Descriptions: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 553 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.