Introducing IdentityZu finden in: Youth, Identity, and Digital Media (Seite 1 bis 22), 2007
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter provides an introductory overview of theories of identity and indicates some of the broad ways in which they might be applied to young people's interactions with digital media. The first part of the chapter offers a brief account of five major areas of theory: social-psychological theories of adolescence; sociological theories of youth culture; theories of social identity, and the relations between individuals and groups; notions of identity politics; and theories of subjectivity and modernity. The second part of the chapter covers three major themes that are at stake in the analysis of young people and digital media: theories of technology; the notion of young people as a “digital generation”; and the place of learning, both in and beyond schools. In this course of this broad-ranging overview, the chapter also prefigures some of the more specific themes addressed in the chapters that make up the remainder of the volume.
Von David Buckingham im Buch Youth, Identity, and Digital Media (2007) im Text Introducing Identity Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | instant gratification , kulturelles Kapital |
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Introducing Identity: Artikel als Volltext (: , 120 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.