Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
There is a need to incorporate constructivist environments in the pedagogical practice. A constructivist learning environment allows students to build up their own knowledge (based on previous one) while working jointly among them in a reflexive process directed by the teacher. Wireless interconnected handhelds can introduce a space that favours constructivism and collaboration in order to achieve creation of new knowledge. We have developed a constructivist learning environment supported by handhelds, for the teaching of reading for first graders. This environment was compared to an equivalent constructivist environment without technological support, obtaining significant different learning results.
im Text A Constructivist Mobile Learning Environment Supported by a Wireless Handheld Network (2004) Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Handheld / PDAHandheld , Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school , Konstruktivismusconstructivism , mobile learningmobile learning |
Tagcloud
1 Erwähnungen
- Handbook of Research on E-Learning Methodologies for Language Acquisition (Rita de Cássia Veiga Marriott, Patricia Lupion Torres) (2009)
- Listening Comprehension of Languages with Mobile Devices (Mahieddine Djoudi)
Volltext dieses Dokuments
A Constructivist Mobile Learning Environment Supported by a Wireless Handheld Network: Artikel als Volltext (: , 212 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.