Roles of Initiators and Interaction PatternsExploring an Informal
Online Community at the Interpersonal Plane
Gyeong Mi Heo, Alain Breuleux
Zu finden in: CSCL 2009 (Seite 13 bis 17), 2009
|
|
Zusammenfassungen
We present a study exploring learning in an informal online community (OC) for
foodservice professionals according to three planes (i.e., community, interpersonal, and
individual planes). Among these planes, this paper focuses on the interpersonal plane (i.e.,
how do participants interact with each other and what do they share through their
interactions?) and highlight the importance of initiators’ roles and the subsequent interaction
patterns. To investigate interaction and learning processes, we collected 227 discussion
threads posted in the year 2006, analyzed them through a multi-layered analysis approach, and
graphically presented the results to show the complex components of interactions at a glance.
Finally, we discuss the characteristics of interaction and learning processes in this OC and the
relationship between initiators roles and interaction patterns.
Von Gyeong Mi Heo, Alain Breuleux im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Roles of Initiators and Interaction Patterns Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Peter Scrimshaw , Rupert Wegerif | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning , social network analysissocial network analysis , Virtual CommunityVirtual Community | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.