/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Roles of Initiators and Interaction Patterns

Exploring an Informal Online Community at the Interpersonal Plane
Gyeong Mi Heo, Alain Breuleux
Zu finden in: CSCL 2009 (Seite 13 bis 17), 2009 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

CSCL 2009We present a study exploring learning in an informal online community (OC) for foodservice professionals according to three planes (i.e., community, interpersonal, and individual planes). Among these planes, this paper focuses on the interpersonal plane (i.e., how do participants interact with each other and what do they share through their interactions?) and highlight the importance of initiators’ roles and the subsequent interaction patterns. To investigate interaction and learning processes, we collected 227 discussion threads posted in the year 2006, analyzed them through a multi-layered analysis approach, and graphically presented the results to show the complex components of interactions at a glance. Finally, we discuss the characteristics of interaction and learning processes in this OC and the relationship between initiators roles and interaction patterns.
Von Gyeong Mi Heo, Alain Breuleux im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Roles of Initiators and Interaction Patterns

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Peter Scrimshaw , Rupert Wegerif

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning , social network analysissocial network analysis , Virtual CommunityVirtual Community
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1997 local  Computers and Talk in the Primary Classroom (Rupert Wegerif, Peter Scrimshaw) 7600

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Roles of Initiators and Interaction Patterns: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 71 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.