Notetaking in University Courses and its Implications for eLearning Systems Publikationsdatum:
Zu finden in: DeLFI 2007 (Seite 45 bis 56), 2007
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper presents the results of a study on notetaking in university courses and
derives implications for the design of electronic notetaking and annotation systems
in eLearning. The study focuses on differences between notetaking with a pen and
paper or with a laptop and identifies the reasons for preferring the one or the other.
Our findings show that notetaking systems should allow handwritten input, as notes
on paper are preferred by the majority of students, mainly because they allow uncon-
strained free-form handwriting and sketches. Moreover, this paper examines context
factors which influence notetaking. For this purpose, a context model for notetaking
is presented, which distinguishes the four context types of learner, instructor, content
and setting. We identified a significant influence of several specific context aspects
and therefore conclude that notetaking systems must be adaptable in order to support
notetaking in different contexts effectively.
Von Jürgen Steimle, Iryna Gurevych, Max Mühlhäuser im Konferenz-Band DeLFI 2007 im Text Notetaking in University Courses and its Implications for eLearning Systems (2007) Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , E-LearningE-Learning , Tablet PCTablet PC , Tablet PCs in educationTablet PCs in education , Vorlesung |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | DyKnow, Vorlesungsaufzeichnung |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Notetaking in University Courses and its Implications for eLearning Systems: Artikel als Volltext (: , 98 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.