Teachers’ Perceptions of the Effectiveness of a Blended Learning Approach for ICT Teacher TrainingCharalambos Mouzakis
Zu finden in: Journal of Technology and Teacher Education Volume 16, Number 4 (Seite 461 bis 482), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The survey presented in this article examines teachers’ perspectives of the effectiveness of the European Pedagogic ICT Licence pilot test in Greece. A total of 51 primary and secondary education teachers participated in the study, immediately following the blended training course. Data were gathered using both quantitative and qualitative research techniques such us a questionnaire, a semi-constructed interview, and a focus group discussion. Five main scales, based on the current online and blended learning literature, were identified to assess the effectiveness of the blended training process. These scales were (a) the learning process, (b) the facilitator’s support, (c) the material, (d) the collaboration, and (e) the technology. In addition, a scale of satisfaction was included to measure the overall teachers’ perception of the course effectiveness. The findings indicated that the teachers were satisfied with both their participation to the course and the knowledge they acquired from the training. The results also emerged a number of issues that would improve the effectiveness of the EPICT course.
Von Charalambos Mouzakis im Journal Journal of Technology and Teacher Education Volume 16, Number 4 (2008) im Text Teachers’ Perceptions of the Effectiveness of a Blended Learning Approach for ICT Teacher Training Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Blended LearningBlended Learning , EPICT , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training |
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Teachers’ Perceptions of the Effectiveness of a Blended Learning Approach for ICT Teacher Training: Artikel als Volltext (: , 132 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.