/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Learning to Use PDAs to Enhance Teaching

The Perspectives of Preservice Physical Educators
Nate McCaughtry, Suzanna Rocco Dillon
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Journal of Technology and Teacher Education  Volume 16, Number 4Researchers have noted that technological innovation and advocacy has far outpaced research on how teachers learn to incorporate technologies into their classrooms, perhaps leading to slower integration of technologies into schools. Therefore, the purpose of the study was use cognitive developmental learning theory to examine shifts in preservice teachers’ perceptions about using personal digital assistants (PDAs) to enhance instruction in physical education, and to identify factors leading to their shifts in thinking. We used interpretive ethnographic methods to study seven preservice teachers as they participated in a six-month project aimed at integrating PDAs into their teaching. We describe two main research themes. First, we found substantial shifts in the teachers’ thinking about PDAs and teaching. Initially, they described strong skepticism toward PDAs based on their visions of education, views of PDA quality, and technological expertise. However, by the end of the project, they strongly supported and valued PDAs in their teaching. Second, four factors seemed to play key roles leading to their shifts in thinking: (a) “time to play,” (b) an available and credible instructor, (c) real-world field experiences, and (d) an informal peer learning community. The discussion centers on explaining these findings in light of current technology research and theory, and their implications for teacher education.
Von Nate McCaughtry, Suzanna Rocco Dillon im Journal Journal of Technology and Teacher Education Volume 16, Number 4 (2008) im Text Learning to Use PDAs to Enhance Teaching

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Handheld / PDAHandheld, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school, LehrerInnen-Bildungteacher training

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Learning to Use PDAs to Enhance Teaching: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 79 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.