Tools for Creating Custom Physical Computer InterfacesErstpublikation in: Interaction Design and Children 2005, Boulder, CO
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The Hook-ups project introduces a new set of tools and
activities intended to support children in creating physical
computer input devices for computer programs they write.
This project introduces a new approach to learning through
design by providing opportunities for children to engage in
both the physical and computational design concurrently.
This demonstration proposal describes three types of Hookups
(basic, repurposed, and fabricated) and introduces a set
of puzzle piece-based building blocks called Scratch
Patches that youth can connect to construct physical input
devices. In this demonstration session, participants will
have the opportunity to interact with existing Hook-ups
interfaces, including several designed by youth, and
construct their own Hook-ups.
Von Amon Millner, Mitchel Resnick im Text Tools for Creating Custom Physical Computer Interfaces (2005) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Robbie Berg , Michael Eisenberg , Yasmin B. Kafai , John Maeda , Seymour Papert , Mitchel Resnick | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Scratch | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Tools for Creating Custom Physical Computer Interfaces: Artikel als Volltext (: , 75 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.