/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products

David Guralnick
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM)In this paper I describe two examples of m-learning designs that go well beyond the idea of refitting existing e-learning products and methods to a small screen. In the following sections, I will illustrate how these designs make use of the learner’s environmental context, and then will propose a set of contextual factors designers should take into account when designing m-learning products.
Von David Guralnick in der Zeitschrift International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM) (2008) im Text The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products
International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM)As mobile devices, such as PDAs, iPods, and mobile phones become more common, corporations are turning to mobile learning to improve employee performance. Today’s m-learning designers often tend to borrow design ideas from their e-learning experience; many designs attempt to re-fit e-learning methods—even e-learning products—to a small screen. I suggest here that designers would be better served by considering the entire context in which learners will use a particular m-learning program. In this paper I describe two examples of m-learning designs that go well beyond the idea of refitting e-learning to a small screen and illustrate how these designs make use of the learner’s environmental context. Finally, I propose a set of contextual factors designers should consider when designing m-learning products.
Von David Guralnick in der Zeitschrift International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM) (2008) im Text The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jakob Nielsen , Donald A. Norman

Begriffe
KB IB clear
Designdesign , E-LearningE-Learning , Handheld / PDAHandheld , Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1988  local  The Design of Everyday Things (Donald A. Norman) 2, 7, 11, 5, 12, 7, 4, 2, 3, 16, 13, 11 113 22 11 5620
1994  local  Usability Engineering (Jakob Nielsen) 1, 6, 3, 2, 13, 17, 4, 4, 9, 16, 3, 11 30 48 11 5850

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 217 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.