The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning ProductsDavid Guralnick
Zu finden in: International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper I describe two examples of m-learning
designs that go well beyond the idea of refitting existing
e-learning products and methods to a small screen. In the
following sections, I will illustrate how these designs
make use of the learner’s environmental context, and then
will propose a set of contextual factors designers should
take into account when designing m-learning products.
Von David Guralnick in der Zeitschrift International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM) (2008) im Text The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products As mobile devices, such as PDAs, iPods, and mobile phones become more common, corporations are turning to mobile learning to improve employee performance. Today’s m-learning designers often tend to borrow design ideas from their e-learning experience; many designs attempt to re-fit e-learning methods—even e-learning products—to a small screen. I suggest here that designers would be better served by considering the entire context in which learners will use a particular m-learning program. In this paper I describe two examples of m-learning designs that go well beyond the idea of refitting e-learning to a small screen and illustrate how these designs make use of the learner’s environmental context. Finally, I propose a set of contextual factors designers should consider when designing m-learning products.
Von David Guralnick in der Zeitschrift International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM) (2008) im Text The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products Dieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jakob Nielsen , Donald A. Norman | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Designdesign , E-LearningE-Learning , Handheld / PDAHandheld , Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products: Artikel als Volltext (: , 217 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.