Building and Learning with Programmable Bricks
Zu finden in: Constructionism in Practice, 1996
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Zusammenfassungen
In the last chapter of this section, "Building and Learning with Programmable Bricks," Randy Sargent, Mitchel Resnick,
Fred Martin, and Brian Silverman discuss the applications and implications of the Programmable Brick-a tiny, portable
computer embedded inside a LEGO brick, capable of interacting with the physical world in a large variety of ways.
Programmable Bricks make possible a wide range of new design activities for students in robotics and ubiquitous
computing, a new research field that aims to spread computation throughout the environment, embedding computation
in all types of objects and artifacts. The authors describe initial results from three types of applications: building active
environments in which children use Programmable Bricks as sensors and regulators; making autonomous creatures
that display various behaviors; and personal science experiments to monitor and control everyday phenomena. The
authors conclude with a list of 20 things to do with Programmable Bricks.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Beyond Black Boxes (Mitchel Resnick, Robbie Berg, Michael Eisenberg) (2000)
- Konstruktionstätigkeit mit Digitalen Medien - Eine qualitative Studie als Beitrag zur Medienbildung (Isabel Zorn) (2009)
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.