An empirical study of the effect of information technology expenditures on student achievementAlan R. Peslak
Erstpublikation in: information research, Vol. 9 No. 4, July 2004
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 18 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Eine breitangelegte Studie von Alan R. Peslak kommt zu einem überraschenden Ergebnis: Investitionen in ICT garantiert keine bessere Schulqualität.
Von Werner Hartmann, erfasst im Biblionetz am 04.04.2006The impact of information technology on productivity in the private sector has been extensively researched. But the study of the impact of information technology expenditures in schools has been limited. This study of 1090 California schools and including over 6,000,000 students, attempts to address this issue through an analysis of IT expenditures at the school level and the effect on standardized reading and mathematics test scores. Thirteen other factors were also included in this analysis of the 2001-2002 academic year. Included are public school grades two through eleven. The results indicate that socio-economic status as measured by the percentage of students receiving free or reduced meals was the most significant factor in determining test scores. Also significant was percentage of fully qualified teachers. Information technology as measured by a number of factors did not show significant and positive effects on student performance.
Von Alan R. Peslak im Text An empirical study of the effect of information technology expenditures on student achievement (2004) Dieser Text erwähnt ...
Fragen KB IB clear | Was bringt Computereinsatz in der Schule? |
Begriffe KB IB clear | ICTICT , Schuleschool |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Volltext dieses Dokuments
An empirical study of the effect of information technology expenditures on student achievement: Artikel als Volltext (: , 54 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.