/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Toward facilitating assistance to students attempting engineering design problems

Elena L. Glassman, Ned Gulley, Robert C. Miller
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 41 bis 46), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

In engineering design courses, many problems have a specification that the student's implementation must meet, but give the student a large range of freedom for the internal design of that implementation. There may be several distinct, correct strategies for solving them, some of which may be unknown to the teaching staff or intelligent tutor designer. When a student is pursuing an unrecognized strategy and begins to struggle, staff may redirect them, costing unnecessary work, and automated hint generators may offer unhelpful feedback. We have taken a first step toward discovering these alternate correct strategies by visualizing many student solutions together, using dynamic and static features of these solutions, so that the teaching staff can understand the space of correct strategies. This approach has been applied to two domains: an online Matlab programming challenge and an undergraduate computer architecture course. We discuss these initial investigations and pose discussion questions to the community about potential enhancement and application of this analysis.

Von Elena L. Glassman, Ned Gulley, Robert C. Miller im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Toward facilitating assistance to students attempting engineering design problems (2013)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Toward facilitating assistance to students attempting engineering design problems: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 861 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 122111
20162017