/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Instructional design of a programming course

a learning theoretic approach
Michael E. Caspersen, Jens Bennedsen
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2007 (Seite 111 bis 122), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

We present a brief overview of a model for the human cognitive architecture and three learning theories based on this model: cognitive load theory, cognitive apprenticeship, and worked examples (a key area of cognitive skill acquisition). Based on this brief overview we argue how an introductory object-oriented programming course is designed according to results of cognitive science and educational psychology in general and cognitive load theory and cognitive skill acquisition in particular; the principal techniques applied are: worked examples, scaffolding, faded guidance, cognitive apprenticeship, and emphasis of patterns to aid schema creation and improve learning. As part of the presentation of the course, we provide a characterization of model-driven programming---the approach we have adopted in the introductory programming course. The result is an introductory programming course emphasizing a pattern-based approach to programming and schema acquisition in order to improve learning.

Von Michael E. Caspersen, Jens Bennedsen im Konferenz-Band ICER 2007 im Text Instructional design of a programming course (2007)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Instructional design of a programming course: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 302 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1212511
20162017