/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning

Elise Deitrick, R. Benjamin Shapiro, Matthew P. Ahrens, Rebecca Fiebrink, Paul D. Lehrman, Saad Farooq
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 51 bis 60), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Research on students' learning in computing typically investigates how to enable individuals to develop concepts and skills, yet many forms of computing education, from peer instruction to robotics competitions, involve group work in which understanding may not be entirely locatable within individuals' minds. We need theories and methods that allow us to understand learning in cognitive systems: culturally and historically situated groups of students, teachers, and tools. Accordingly, we draw on Hutchins' Distributed Cognition [16] theory to present a qualitative case study analysis of interaction and learning within a small group of middle school students programming computer music. Our analysis shows how a system of students, teachers, and tools, working in a music classroom, is able to accomplish conceptually demanding computer music programming. We show how the system does this by 1) collectively drawing on individuals' knowledge, 2) using the physical and virtual affordances of different tools to organize work, externalize knowledge, and create new demands for problem solving, and 3) reconfiguring relationships between individuals and tools over time as the focus of problem solving changes. We discuss the implications of this perspective for research on teaching, learning and assessment in computing.

Von Elise Deitrick, R. Benjamin Shapiro, Matthew P. Ahrens, Rebecca Fiebrink, Paul D. Lehrman, Saad Farooq im Konferenz-Band ICER 2015 im Text Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning (2015)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Using Distributed Cognition Theory to Analyze Collaborative Computer Science Learning: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1708 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 321212412513
20162017