/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

How can a social debugging game effectively teach computer programming concepts?

Michael J. Lee
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 181 bis 182), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The dramatically changing availability and sharing of information online has created new opportunities for informal, discretionary learning. This, along with the rise in online gaming across all ages and genders, gives rise to questions about how these resources can be used effectively for teaching. In my work, I examine the efficacy of an online debugging game designed to teach computer programming. More specifically, in addition to developing the game and its learning objectives, I investigate how the inclusion of new features and the manipulation of specific elements within the game affects people's motivation and learning of computer programming and debugging concepts.

Von Michael J. Lee im Konferenz-Band ICER 2013 im Text How can a social debugging game effectively teach computer programming concepts? (2013)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW How can a social debugging game effectively teach computer programming concepts?: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 103 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 11111121
20162017