/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Student-Centered, Open Learning Environments

Research, Theory, and Practice
Michael J. Hannafin, Janette R. Hill, Susan M. Land, Eunbae Lee
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

New learning environment designs and frameworks have emerged that are consistent with constructivist-inspired views of learning. Collectively, student-centered, open learning ­environments provide contexts wherein the individual determines learning goals, learning means, or both the learning goals and means. The individual may also establish and pursue individual learning goals with few or no external boundaries as typical during spontaneous, self-initiated learning from the Web. The approaches represent fundamentally different learning and design paradigms and philosophies. However, student or self-directed learning has been criticized for lacking compelling evidence to document effectiveness. As new models emerge and technologies develop, we need to both document evidence that supports and challenges student-centered approaches and refine our approaches to designing effective environments. This chapter provides an overview and critical analysis of student-centered learning, and proposes directions for advancing needed research, theory, and practice.
Von Michael J. Hannafin, Janette R. Hill, Susan M. Land, Eunbae Lee im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Student-Centered, Open Learning Environments

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Student-Centered, Open Learning Environments: Research, Theory, and Practice: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 252 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 111121112112
201520162017