/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Three-Dimensional Computer-Based Online Learning Environments

James G. Jones, Scott J. Warren
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Learning environments, where students are immersed in some type of communications sphere (text or graphics) to promote learning has been discussed for over two decades. With the introduction and growing availability of personal computers supporting high-quality graphics capability, the type of learning environment research has shifted away form text to graphics. A number of projects have undertaken to design and study the digital learning environments ranging from 2D environments with such projects as the Inquiry Learning Forum, Math Forum, and the original MOOSE Crossing to 3D environments like River City, Quest Atlantis, or Chalk House. Studies on both the design and learning outcomes of these environments are opening up a number of avenues for working towards improvements in student learning, engagement, and satisfaction that make them and exciting focus for theorists and researchers. Beyond the 'wow” factor of these environments there are also struggles that accompany any innovation, and this chapter examines both some of the successes and challenges to designing and using these educational environments.
Von James G. Jones, Scott J. Warren im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Three-Dimensional Computer-Based Online Learning Environments

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Three-Dimensional Computer-Based Online Learning Environments: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 416 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 642111311111221111112
20132014201520162017