/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Online Professional Development for Teachers

Márta Turcsányi-Szabó
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The most effective way of spreading and updating professional development for teachers can be done with the use of virtual learning environments. They provide ease of delivery, flexibility for usage of resources, technology to support collaborative work and emergence of learning/teaching communities that can further help each other in their common tasks. Technology use is a basic feature of online professional development, since it provides the technology of delivery as well as effective means of learning. Therefore, professional development has to consider the use of information and communication technologies as its main priorities when transforming teacher education into an effective process. Education also has to take into consideration the change in the forms of learning, turning away from more formalised school settings into various forms of informal modes of learning, thus the design of learning objects have to satisfy a more flexible use of materials within different contexts.
Von Márta Turcsányi-Szabó im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Online Professional Development for Teachers

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Online Professional Development for Teachers: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 110 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 411111111311
20132014201520162017