/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT?

Niki Davis
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter takes an instrumental perspective with the goal of empowering teachers and other leaders with an understanding of the ecology of educational renewal with IT. The diversity of factors that impact a teacher´s adoption of IT are envisioned in layers that frame perspectives of the classroom as nested within the school, local area, region, and the global biosphere of education. Theoretical models are used to explain the multi-staged processes and illustrated with research. For example, models of the adoption of IT in a classroom emphasize each teacher´s ownership of the innovation process. In addition, simultaneous renewal of teacher education and K-12 schools involves overlapping ecologies in multiple organizations, leading to additional challenges for teacher learning with IT in preservice teacher education. The chapter concludes with a recommendation to incorporate ecological perspectives in the design and reporting of research in this area.
Von Niki Davis im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT?

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT?: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 311 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 3211122131111121111
20132014201520162017