/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Multimedia Cases, Teacher Education and Teacher Learning

Ellen van den Berg, John Wallace, Erminia Pedretti
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Hypermedia platforms allow for the integration of visual, audio, graphical and textual information into an advanced technological learning environment. These environments, labelled as multimedia, are capable of representing classroom practice in a multimode and multilayered way. In this chapter, we explore the potential and practice of multimedia cases as vehicles for teacher learning. We begin by relating four aspects of the learning process - thinking, acting, reflecting and transferring. These aspects may be integrated in teacher education in different modes. Teachers videotaping their lessons for case construction and self analysis reflect the primary mode. Teachers learning new principles and practices directly from finished, exemplar cases illustrate the secondary mode, and teachers using existing cases to stimulate discussion and action demonstrate the tertiary mode. Finally, we suggest that effectively anchoring multimedia cases in teacher education programs involves several considerations: intentionality, creating context, scaffolding, quality conversations and praxis.
Von Ellen van den Berg, John Wallace, Erminia Pedretti im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Multimedia Cases, Teacher Education and Teacher Learning

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Multimedia Cases, Teacher Education and Teacher Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 107 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 4211121141111131111111212
20132014201520162017