/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Integrating Tablet PC Technology into the Dimensions of Learning Pedagogical Framework

Craig Scott, Pamela Leigh-Mack, Jumoke Ledeji-Osias, Nykia Jackson, Solomon Alao
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper describes an investigation of a method to use Tablet PC penbased technology to augment the Dimensions of Learning (DOL) pedagogical frame work. We study the effect of Tablet PC ownership on engineering students’ attitudes and perceptions and how to help students construct meaning through the use of specialized note taking software, Microsoft OneNote, in an active learning classroom environment. Our findings reveal that the length of time of ownership and student classification or maturity has a positive impact on our student’s attitudes and perceptions about mobile technology. In addition, handwritten notes are generally preferred by most students but the users of the Tablet PCs appeared to take better notes, feel more inclined to share their notes, and benefit more from the summary exercises that helped them construct meaning.
Von Craig Scott, Pamela Leigh-Mack, Jumoke Ledeji-Osias, Nykia Jackson, Solomon Alao im Konferenz-Band The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (2006) im Text Integrating Tablet PC Technology into the Dimensions of Learning Pedagogical Framework

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
OneNote, Tablet PCTablet PC, Tablet PCs in educationTablet PCs in education

iconDieser Text erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
DyKnow

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1
Verweise von diesem Text 3
Webzugriffe auf diesen Text 
2008200920102011201220132014201520162017