/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Begriffe

curse of the familiar

Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Mai 2022. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconDefinitionen

Failure to DisruptEasily adopted technologies will be those that replicate existing classroom practices, but digitizing what teachers and students already do is unlikely to lead to substantial improvements in schools.
Von Justin Reich im Buch Failure to Disrupt (2020) im Text The Curse of the Familiar
Axel KrommerDie EdTech-Szene hat so wenig innovatives Potenzial, weil sie nur Geld verdienen kann, wenn sie die Gewohnheiten der Massen bedient.
Quelle: Twitter
Von Axel Krommer, erfasst im Biblionetz am 01.05.2022

iconBemerkungen

Failure to DisruptIt is perhaps no surprise that some of the most interesting education technology efforts emerge from universities.
Von Justin Reich im Buch Failure to Disrupt (2020) im Text The Curse of the Familiar
Failure to DisruptThe flip side of the curse of the familiar coin is that when edtech developers do create novel learning environments that offer the promise of substantially changing learners’ experiences, many learners will find these environments confusing and teachers will find them difficult to adopt.
Von Justin Reich im Buch Failure to Disrupt (2020) im Text The Curse of the Familiar
Failure to DisruptThe curse of the familiar poses a two-sided dilemma: reproduce the ordinary and get adoption but not change, or attempt to do something different and either confuse your intended audience or have them take your novel approach and transform it into something conventional. Venture-backed education technology efforts over the last decade have overwhelmingly chosen the former.
Von Justin Reich im Buch Failure to Disrupt (2020) im Text The Curse of the Familiar
Failure to DisruptThe curse of the familiar emerges from trying to use technology alone to change schooling. Schools, with their innate complexity and conservatism, domesticate new technologies into existing routines rather than being disrupted by new technologies. For anyone hoping to substantially change teaching and learning through technology, the most promising way of passing through these thickets is to prioritize systems change alongside technology adoption. And the most important stakeholders in educational change are teachers. What’s needed to encourage the design, transmission, and adoption of new ideas is a large, thriving community of teachers who are committed to progressive pedagogical change and designers who are excited about seeing this community as partners.
Von Justin Reich im Buch Failure to Disrupt (2020) im Text The Curse of the Familiar

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.