Relation between struggle and learning personality in programming exercisesAlina Deriyeva, Jesper Dannath, Benjamin Paaßen
Publikationsdatum:
Zu finden in: DELFI 2024, 2024
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Zusammenfassungen
Personality-related characteristics can have an impact on learning experiences and learning outcomes. Moreover, understanding learning approaches of students can help to make personalized pedagogical decisions. Particularly, this has a potential to improve learning outcomes and mitigate user attrition in digital learning environments (DLEs). We hypothesize that persistent individual characteristics may influence a learners’ tendency to struggle during programming exercises. In a study within a digital learning environment for Python programming (N=55), we evaluated the relation between learners’ self-reported personality characteristics and their tendency to struggle during the exercises. We find that, in our sample, some problem solving approaches and all learning preferences are related to struggle indicators. These results indicate that it may be helpful to include personality-related features, like problem solving strategies, as context information for pedagogical modeling in DLEs.
Von Alina Deriyeva, Jesper Dannath, Benjamin Paaßen im Konferenz-Band DELFI 2024 im Text Relation between struggle and learning personality in programming exercises (2024) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Big Five / OCEANBig Five , Digitalisierung , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Programmierenprogramming , Python , Verstehenunderstanding |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.