A feedback component that leverages counterfactual explanations for smart learning supportSebastian A. Günther, Felix Haag, Konstantin Hopf, Philipp Handschuh, Maria Klose, Thorsten Staake
Zu finden in: Digitale Kulturen der Lehre entwickeln (Seite 285 bis 291), 2024
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Zusammenfassungen
The growing prevalence of digital learning in higher education is accompanied by challenges regarding students’ self-regulated learning. While there is a plethora of behavioral interventions that aim at supporting students’ self-regulated learning, they often do not consider the heterogeneity of students in their intervention design. This paper presents a novel feedback intervention that leverages the potential of machine learning and counterfactual explanations for providing personalized feedback to support students’ learning. Ultimately, this approach could automatically adapt to different courses and thereby empower scalable and effective feedback.
Von Sebastian A. Günther, Felix Haag, Konstantin Hopf, Philipp Handschuh, Maria Klose, Thorsten Staake im Buch Digitale Kulturen der Lehre entwickeln (2024) im Text A feedback component that leverages counterfactual explanations for smart learning support Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | machine learning , Selbstreguliertes Lernen |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.