Virtual Reality in Health Care Education: A Study about the Effects of Presence on Acceptance and Knowledge Improvement among Health Care StudentsChristian Plotzky, Ulrike Lindwedel-Reime, Alexander Bejan, Peter König, Christophe Kunze
Zu finden in: DELFI 2020 (Seite 79 bis 90), 2020
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Zusammenfassungen
With an ever-increasing need of skilled healthcare workers, efficient learning methods like Virtual Reality are becoming increasingly important. A VR simulation for endotracheal suction intervention was developed and tested.
The aim of this pilot study is to examine the VR simulation’s acceptance and knowledge improvement. Furthermore, the effect of presence on acceptance and knowledge improvement was investigated.
A total of 51 students participated in the pilot study, using pre-post-test design. A modified Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) and Igroup Presence Questionnaire (IPQ) were used. Correlation and regression analysis were performed. Pre- and post-tests showed a significant knowledge improvement (p<0.001). Correlation between presence and behavioural intention was highly positive (r=0.52, p<0.001).
Performance and effort expectancy are dominant in effect on behavioural intention of using VR learning simulation. The results indicate that a simulation, which conveys a higher sense of presence, is more likely to be accepted.
Von Christian Plotzky, Ulrike Lindwedel-Reime, Alexander Bejan, Peter König, Christophe Kunze im Konferenz-Band DELFI 2020 (2020) im Text Virtual Reality in Health Care Education: A Study about the Effects of Presence on Acceptance and Knowledge Improvement among Health Care Students Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
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Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.