The Social Life of Education Data Science
Learning analytics, educational data mining and metrological platforms
Zu finden in: Big Data in Education, 2017
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Learning analytics
and educational data mining tools, the focus of Chapter 5, enable the
tracking, monitoring and real-time prediction of student activities,
behaviours and sentiments within the pedagogic apparatus of the
classroom. Focusing on the emerging field of ‘educational data
science’, the chapter will detail the different forms that educational
data mining and analytics now take – from administrative and
academic analytics at the institutional level to granular, individualized
learning analytics that offer feedback within the physical classroom
itself.
Von Ben Williamson im Buch Big Data in Education (2017) Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.