«It Goes Around the World»Children’s Understanding of the Internet
Sirpa Eskelä-Haapanen, Carita Kiili
Erstpublikation in: Nordic Journal of Digital Literacy, 14 (03-04), 175-187
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Zusammenfassungen
This study seeks to capture younger children’s understanding of the
Internet as a complex technical and social environment. It also seeks to understand how
children perceive the trustworthiness of information found on the Internet.
Von Sirpa Eskelä-Haapanen, Carita Kiili im Text «It Goes Around the World» The Internet has become an important literacy environment, even for children. Therefore, building the foundations
for their critical engagement with online information should start when they first enter school. One way to start is to
help children build an understanding about the complexities of the Internet environment. The present study aimed
at increasing our knowledge about children’s understanding of the Internet as a technical and social environment.
It also explored how children perceive the trustworthiness of online information. The participants included 30 children
aged 7–9 years. The children were interviewed and the data was analysed using content analysis. We share the results
from the following perspectives: 1) children’s understanding of the Internet as a complex environment; 2) children’s
perceptions of the benefits and risks of the Internet; and 3) children’s perceptions of the trustworthiness of online
information. The implications of developing instruction to educate critical readers are discussed.
Von Sirpa Eskelä-Haapanen, Carita Kiili im Text «It Goes Around the World» Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | EU Kids Online , Fehlvorstellungen bezüglich des Internets , Internetinternet , Kinderchildren |
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«It Goes Around the World»: Artikel als Volltext (: , 203 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.