Cultural EvolutionPast, Present and Futures
Zu finden in: Postformal Education (Seite 17 bis 44), 2016
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this chapter a big picture overview of cultural history provides a context for understanding our present situation in relation to education. After introducing the concept of evolution of consciousness and discussing the research challenges, I take a transdisciplinary approach to evolution, to overcome some of the limitations of Darwinian biological evolution. Three theorists of cultural evolution are chosen—Rudolf Steiner, Jean Gebser and Ken Wilber—with the structural framework being provided by Gebser’s model. An overview of five major transitions of culture and consciousness are presented, the most recent being integral, which is emerging today. The purpose of the chapter is to lay the groundwork for creating conceptual bridges between cultural evolution and education as the book unfolds.
Von Jennifer M. Gidley im Buch Postformal Education (2016) im Text Cultural Evolution Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Charles Darwin , Ken Wilber | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Baldwin-EffektBaldwin effect , Bewusstseinconsciousness , Bildungeducation (Bildung) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Cultural Evolution: Past, Present and Futures: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 144 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.