Using Self-Regulated Learning Strategies in a Flipped Learning to Improve Students’ MetacognitionAmani Bin jwair
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
This paper shows the importance of investigating self-regulated learning (SRL) strategies in the flipped learning (FL) approach to improve higher education students’ metacognitive skills. The goal of utilizing SRL strategies in the FL approach is to empower students to become independent learners. For example, when using SRL strategies in the classroom, teachers can give various performance outcomes (such as quizzes), provide immediate feedback, and teach several learning strategies. Although all of these methods can effect positive changes in students’ self-regulated beliefs and behavior, the key element is providing students with frequent performance opportunities (Cleary & Zimmerman, 2004). Indeed, highly self-regulated learners feel empowered because of an underlying belief that success is largely dependent on one’s skill in effectively using and adjusting strategies. Therefore, the biggest step in training individuals to become self-regulated is to cultivate the belief that academic success is controlled by the student (Cleary & Zimmerman, 2004).
Von Amani Bin jwair im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Using Self-Regulated Learning Strategies in a Flipped Learning to Improve Students’ Metacognition Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Monique Boekaerts , Paul R. Pintrich , Moshe Zeidner | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Lernenlearning , Metakognitionmetacognition | ||||||||||||||||||
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Volltext dieses Dokuments
Using Self-Regulated Learning Strategies in a Flipped Learning to Improve Students’ Metacognition: Volltext als PDF (: , 168 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.