Predicting and Assessing Student Motivation and Autonomy in a Distance Learning ContextDikagma Bassagou, Frédéric Hoogstoel, Luigi Lancieri
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In addition to seeking a concrete solution to the problem of student overpopulation, the objective of the experiment described in this article is to better understand the determinants and consequences of students’ motivation and autonomy within distance learning. By situating our experience in a collaborative framework, we seek to know to what extent this context encourages the expression of these characteristics and what their social dimensions are. We hope that this experimentation will make it possible to compare the feeling and the results' progression in distant situation and in classroom. This evaluation will enable us to assess the quality of our indicators.
Von Dikagma Bassagou, Frédéric Hoogstoel, Luigi Lancieri im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Predicting and Assessing Student Motivation and Autonomy in a Distance Learning Context Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | distance learning / Fernunterrichtdistance learning , Lernenlearning , Motivationmotivation |
Volltext dieses Dokuments
Predicting and Assessing Student Motivation and Autonomy in a Distance Learning Context: Volltext als PDF (: , 223 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.