Sustainability as a Transformative Factor for Teaching and Learning in Technology EducationMargarita Pavlova
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 827 bis 842), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The need for the transition to a low carbon future, and more sustainable models of development, has led to a number of economic changes such as green economic restructuring (often underpinned by innovation in new green technologies and growing opportunities for new green sector developments) and raising of awareness with respect to social and environmental challenges. This chapter reflects on the research on sustainability/sustainable development (these terms are used interchangeably in this chapter) in technology education (TE) and examines examples of TE in the national curricula where sustainability issues have been addressed. The chapter reflects on two major challenges related to curriculum development and explores additional challenges related to teaching and learning. It concludes with the suggestion that a holistic and multifaceted approach should be adopted for the inclusion of sustainability in TE that is underpinned by values transformation and is aimed at creating young people who are responsible citizens and who understand the need for a sustainable future and behave accordingly. In this suggested form, TE can help meet the changing demands of economic, environmental, and social developments in modern societies that are in turn informed by the sustainability agenda.
Von Margarita Pavlova im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Sustainability as a Transformative Factor for Teaching and Learning in Technology Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Sustainability as a Transformative Factor for Teaching and Learning in Technology Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 236 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.