/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Nomadology: A Lens to Explore the Concept of Technological Literacy

John R. Dakers
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 17 bis 31), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Technology EducationHow does one learn to become technologically literate - and how does one teach a young person to become technologically literate? These are the questions that this chapter will consider. There have been many attempts over the past few decades, to incorporate the concept of technological literacy into the various extant technology education paradigms around the world. It appears from research, as well as a variety of anecdotal evidence, that this appears to be a universal goal for technology education. However, despite the many publications that offer a variety of ways and means as to how this might be achieved, something or many things appear to get in the way of the augmentation of technological literacy in the classroom. This chapter will discuss what these barriers might be and in so doing, offer a new and alternative pedagogy that attempts to overcome some of these roadblocks. Deleuze and Guattari´s concept of Nomadology will be fused with the educational philosophy of Célestine Freinet, to offer a potential pedagogic framework that, if adopted, may help resolve the problems associated with the delivery of technological literacy in the classroom.
Von John R. Dakers im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Nomadology: A Lens to Explore the Concept of Technological Literacy

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Philosophiephilosophy

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Nomadology: A Lens to Explore the Concept of Technological Literacy: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 173 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.