/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Future-Focused Education

Designed to Create the Innovators of Tomorrow
Laurie F. Ruberg, Aileen Owens
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 367 bis 392), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking
The authors of this case study examined the transformation of a suburban Pittsburgh school district curriculum from traditional to one that includes computational thinking (CT) concepts and practices for all students. They describe the district model that guided the curricular transformation, implementation of CT lessons and processes at all grade levels, and metrics used to evaluate student performance in CT activities. Four themes emerged as critical factors for successful application of the district´s STEAM Studio district-wide integration of CT:
  • First, school district reform was aligned with regional efforts to improve K-12 learning through CT initiatives.

  • Second, integration of CT built upon effective teaching and learning practices across all core content areas.

  • Third, research partnerships helped to identify continuous improvements in CT implementation.

  • Fourth, changes to existing faculty positions, student schedules, learning projects, and school spaces were necessary and were customized for this district CT implementation plan.

Von Laurie F. Ruberg, Aileen Owens im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text A Future-Focused Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , ScratchJr

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW A Future-Focused Education: Designed to Create the Innovators of Tomorrow: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 376 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.