/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Integrating Computational Thinking in Discrete Structures

Gerard Rambally
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 99 bis 119), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

Computational thinking (CT) is broadly defined as the thought processes involved in formulating problems and their solutions so that the solutions can be automated. In this twenty-first century, computation is fundamental, and often unavoidable, in most endeavors, thus computing educators have the responsibility to instill in future generations of scientists, mathematicians, and engineers key computational thinking skills. There is a compelling case to be made for the infusion of CT skills into the K-16 education of everyone, given the pervasiveness of computers in all aspects of our lives. This poses the following critical educational challenge: how and when should students learn CT and how and when should it be taught? While discussions, deliberations, and debates will likely continue, the tightly knitted relationship between computational thinking and mathematical thinking suggests that one avenue to acquire CT skills is to integrate CT in the K-16 mathematics curriculum. This chapter describes a study that uses a problem-driven learning pedagogical strategy and the APOS theoretical framework to integrate computational thinking in CSCE 2100, a sophomore level discrete structures course which is a required course for all Information Technology majors. Results demonstrate that integrating computational thinking in a discrete structures course can effectively and significantly influence students´ understanding of a range of CT concepts.

Von Gerard Rambally im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Integrating Computational Thinking in Discrete Structures

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
George H. L. Fletcher, James J. Lu, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 8, 7, 5, 1818521181212
2009 local web  Thinking about computational thinking (James J. Lu, George H. L. Fletcher) 11, 5, 13, 1, 4, 6, 1, 4, 5, 5, 2, 8698597

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Integrating Computational Thinking in Discrete Structures: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 353 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.