A System Dynamics Approach to Process Evaluation of Pen-Based Digital Media-Making ProjectsMoses Okumu, Hiroo Kato, Nishesh Chalise
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 209 bis 221), 2016
|
|
Zusammenfassungen
This chapter explains a systematic way of conducting process evaluation of pen-based digital media-making projects using system dynamics modeling. The study aimed to understand student and teacher experiences and changes in behavior while engaged in the digital media-making process. Data was collected at a pen-based digital media-making summer program held at Pepperdine University´s Los Angeles and Ventura County campuses. After transcribing and coding raw data using grounded theory, the authors generated causal loop maps. The study indicated that the production of videos depends on both the students´ and teachers´ engagement in the digital media-making process. Active engagement of teachers and students improved the quality of the learning environment. The use of system dynamics allowed us to see the flaws and unique aspects within the digital making process.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | system dynamicssystem dynamics |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A System Dynamics Approach to Process Evaluation of Pen-Based Digital Media-Making Projects: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 819 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.