Allegories for learning abstract programming conceptsJeisson Hidalgo-Céspedes
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 149 bis 150), 2014
|
|
Zusammenfassungen
Constructivism theory states that learning is unavoidably done through association of new concepts with existing ones. Although programming concepts are abstract metaphors of some colloquial concepts, they seem to be not enough to overcome learning difficulties. We hypothesize that interrelated systems of metaphors (allegories) of abstract programming concepts can ease the association process and improve student learning. Our research introduces allegoric development environments and proposes to experimentally evaluate their effects on learning of programming concepts reported as difficult by students.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Allegories for learning abstract programming concepts: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 441 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.