Flexible, reusable tools for studying novice programmersMatthew C. Jadud, Poul Henriksen
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 37 bis 42), 2009
|
|
Zusammenfassungen
We would like more computer science education research studies to be easily replicable. Unfortunately, the tools used for data collection are often too specialized, unstable, or just plain unavailable for use in experimental replication. Here, we present two tools to aid in the replication and extension of existing research regarding novice programmers--or to support entirely new and unrelated enquiries. The first tool is specific to the BlueJ pedagogic programming environment, and provides a starting point for replicating or extending existing studies regarding novice programmers learning Java. The second tool is a portable, stand-alone web-server with a language-agnostic interface for storing data. The distinguishing feature of this server is that it is schema free, meaning it can easily support a wide range of data collection projects simultaneously with no reconfiguration whatsoever.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | open data , Programmierenprogramming |
1 Erwähnungen
- Modality matters - Understanding the Effects of Programming Language Representation in High School Computer Science Classrooms (David Weintrop) (2016)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Flexible, reusable tools for studying novice programmers: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 402 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.