Comparing and contrasting different algorithms leads to increased student learning Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 145 bis 152), 2013
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Zusammenfassungen
Comparing and contrasting different solution approaches is known in math education and cognitive science to increase student learning -- what about CS? In this experiment, we replicated work from Rittle-Johnson and Star, using a pretest--intervention--posttest--follow-up design (n=241). Our intervention was an in-class workbook in CS2. A randomized half of students received questions in a compare-and-contrast style, seeing different code for different algorithms in parallel. The other half saw the same code questions sequentially, and evaluated them one at a time. Students in the former group performed better with regard to procedural knowledge (code reading & writing), and flexibility (generating, recognizing & evaluating multiple ways to solve a problem). The two groups performed equally on conceptual knowledge. Our results agree with those of Rittle-Johnson and Star, indicating that the existing work in this area generalizes to CS education.
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Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) |
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Comparing and contrasting different algorithms leads to increased student learning: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 598 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.