/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A methodology for exploring students' experiences and interaction with large-scale software through role-play and phenomenography

Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2008 (Seite 27 bis 38), 2008
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Traditional interview methods within qualitative research often capture the purely academic perspective on phenomena. To address this problem, an innovative research method, combining role-playing with phenomenography is proposed. The approach suggested in this paper aims to stimulate participants to widen their perspectives by encouraging them to a deeper engagement with a specific activity, thereby enabling them to re ect actively on their actions and on concepts involved in a specific situated context. In the outlined strategy, the role-playing involved realistic work with large-scale software. This was immediately followed by a debriefing using phenomenographic research interviews when the participants still had the experience fresh in mind. The phenomenographic analysis of the interview transcripts confirmed that the method was successful. The subjects frequently expressed their understanding of theoretical concepts in relation to their experiences from working with the software. The more advanced ways to experience the phenomena was often expressed - and sometimes inspired - by the software's way to take advantage of the concepts. The specific use of the described method resulted in empirical insights into how students experience object-oriented concepts in software engineering, such as the Java Interface.

Von Jonas Boustedt im Konferenz-Band ICER 2008 im Text A methodology for exploring students' experiences and interaction with large-scale software through role-play and phenomenography (2008)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.