Encouraging students to think of code as an algorithmic symphonythe effect of feedback regarding algorithmic abstraction during code production
Leigh Ann Sudol-DeLyser
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2011 (Seite 147 bis 148), 2011
|
|
Zusammenfassungen
Students' ability to reason and abstract about code is an important factor in the development of their expertise in producing code. The literature has primary focused on the correlation between measures of students' ability to abstract about code and other skills. The studies and proposed work in my thesis take a mixed methods approach to understanding the impact of feedback regarding algorithmic abstraction and application of contextual scaffolding to problems on the learner.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Algorithmusalgorithm |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Encouraging students to think of code as an algorithmic symphony: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 335 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.