Text Messaging for Out-of-Class CommunicationImpact on Immediacy and Affective Learning
Paul Hayes, Stephan Weibelzahl
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 271 bis 284), 2016
|
|
Zusammenfassungen
While out-of-class communication between instructors and students can impact all types of student learning it has its greatest impact on student affective learning, including motivation and engagement. One of the primary reasons for this is that the out-of-class communication enhances student perception of instructor immediacy. Immediacy is defined as behaviour which increases psychological closeness between communicators. Research studies in instructional communication suggest that improved instructor immediacy is linked to enhance affective learning. A research study was conducted into the use of text messaging for out-of-class communication and the impact it had on student perception of instructor immediacy and student affective learning. Both quantitative measures of immediacy and qualitative feedback from students show that the instructor is perceived as closer, more approachable and responsive when text messaging services are offered. The student feedback also reveals that the use of text messaging has other positive effects on affective learning.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Text Messaging for Out-of-Class Communication: Impact on Immediacy and Affective Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 134 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.