/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Mobile Technology and Interactive Lectures

The Key Adoption Factors
Vimala Balakrishnan, Chin Lay Gan
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 111 bis 126), 2016 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mobile Learning Design

Lecture classes are fundamental and essential for teaching and learning in higher education. The objective of this study is to investigate adoption factors for promoting interactive lectures in higher education from reviews of technology acceptance models, motivational factors, and cultural dimension theory. The study aims to elicit key factors influencing mobile technology adoption in the classrooms as an interaction tool, focusing on the notion of communication barriers caused by classes with large number of students. Survey involving higher education students enrolled in academic courses in Malaysia was conducted with a sample size of 396. Factor analysis produced three key factors: User system perception (USP), system and information quality (SIQ) and user uncertainty avoidance (UUA). Results of regression analysis revealed UUA as the strongest significant predictor of adoption (beta = −0.225, p < 0.001), and a high proportion of UUA was strongly explained by USP (r = −0.513) and SIQ (r = −0.537). This study underscores the need for researchers to further explore blended learning pedagogies using mobile technology.

Von Vimala Balakrishnan, Chin Lay Gan im Buch Mobile Learning Design (2016) im Text Mobile Technology and Interactive Lectures

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Blended LearningBlended Learning , Lernenlearning , Motivationmotivation , technology acceptance model (TAM)technology acceptance model

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Mobile Technology and Interactive Lectures: The Key Adoption Factors: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 214 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.