/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

How Do Lisp Programmers Draw on Previous Experience to Solve Novel Problems?

Marcia C. Linn, Michael Katz, Michael J. Clancy, Margaret Recker
Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 67 bis 101), 1992
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computer-Based Learning Environments and Problem SolvingIn two exploratory studies, we looked at how expert Lisp programmers organize Lisp knowledge, and how they solve complex programming problems. First, using our previous work on Pascal templates as a framework, we generated a set of potential Lisp templates and asked experts to identify and to sort them. Second, we invented a set of challenging Lisp programming problems and asked experts to solve one or two of them while thinking aloud. The protocols from these sessions give a rich picture of some of the techniques experts use to design solutions, and the criteria they use to evaluate partial solutions and solutions by others. We discuss how the results of these exploratory studies suggest changes to current Lisp instruction, and describe some instructional materials we are currently developing, including a set of Case Studies and a hypermedia library of Lisp templates.
Von Marcia C. Linn, Michael Katz, Michael J. Clancy, Margaret Recker im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text How Do Lisp Programmers Draw on Previous Experience to Solve Novel Problems?

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Denkenthinking , HypermediaHypermedia , LISP , Pascal (Programmiersprache) , Programmierenprogramming

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.