How Do Lisp Programmers Draw on Previous Experience to Solve Novel Problems?
Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 67 bis 101), 1992
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Zusammenfassungen
In two exploratory studies, we looked at how expert Lisp programmers organize Lisp knowledge, and how they solve complex programming problems. First, using our previous work on Pascal templates as a framework, we generated a set of potential Lisp templates and asked experts to identify and to sort them. Second, we invented a set of challenging Lisp programming problems and asked experts to solve one or two of them while thinking aloud. The protocols from these sessions give a rich picture of some of the techniques experts use to design solutions, and the criteria they use to evaluate partial solutions and solutions by others. We discuss how the results of these exploratory studies suggest changes to current Lisp instruction, and describe some instructional materials we are currently developing, including a set of Case Studies and a hypermedia library of Lisp templates.
Von Marcia C. Linn, Michael Katz, Michael J. Clancy, Margaret Recker im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text How Do Lisp Programmers Draw on Previous Experience to Solve Novel Problems? Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Denkenthinking , HypermediaHypermedia , LISP , Pascal (Programmiersprache) , Programmierenprogramming |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.