/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Formal Education Versus Everyday Learning

Jan J. Elshout
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computer-Based Learning Environments and Problem SolvingEducational philosophy seems to be locked into a pendular motion, in some periods favoring rational formal schooling as its ideal, then swinging to the position that the best of learning is to be found in everyday life. When the latter position is in the ascendance, stress is laid on what formal education does not accomplish and, on the other hand, on the wonderful feats of learning, transfer and performance we may see of persons of who we would not have expected them; not expected, that is, if we take the view that excellence can only result from a transfusion of well designed knowledge from the outside. When, again, formal schooling is in favor, the stress is laid on the beauty of the efficient mass production of knowledgeable people, freed of the ignorance and the irrationality persons left to their own devices are forced to succumb to. One may ask of what energies this swinging motion feeds (e.g. why do we periodically have outbursts of research on the question, whether two learn better than one?). My suggestion is, that it is the combination of the attractiveness with the inconsistency of both positions that makes us feel the tug of the pendulum whenever we get too much committed to one of them. The attractiveness beckons from afar, while to see the inconsistency one has to come close up. Our overall conclusion will be, especially as research on intelligent tutoring systems is concerned, that a pendulum is not a good compass.
Von Jan J. Elshout im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text Formal Education Versus Everyday Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System , Schuleschool

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.