Success Measurement of Scientific CommunicationThe Contribution of New Media to the Governance of Universities
Christian Pieter Hoffmann
Zu finden in: Incentives and Performance (Seite 291 bis 306), 2015
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Zusammenfassungen
Success measurement is a critical component of any organization´s governance. It fulfills functions as important as the monitoring, coordination and evaluation of organizational activities. We argue that knowledge-intensive organizations are also communication-intensive organizations: communication is essential for the creation and sharing of knowledge. Universities, as knowledge-intensive organizations, focus significant efforts and resources on scientific communication. We conclude that success measurement of universities can largely be understood as the success measurement of scientific communication. This chapter will argue that new media provide new opportunities for the success measurement of scientific communication. Online media render activities as diverse as citations, bookmarks, views or downloads accessible to analysis—and thereby facilitate a more varied evaluation of effects caused within the scientific community ('impactâ€). Social media, especially, provide insights into conversations and personal networks. By observing and analyzing new media, universities can generate a richer, more differentiated understanding of their communication success. Thereby, new media have the potential to contribute to the governance of universities.
Von Christian Pieter Hoffmann im Buch Incentives and Performance (2015) im Text Success Measurement of Scientific Communication Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Kommunikationcommunication , microbloggingmicroblogging , social network analysissocial network analysis , social softwaresocial software , Wissenschaftscience |
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Success Measurement of Scientific Communication: The Contribution of New Media to the Governance of Universities: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 261 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.