Enhancing Learning with Visualization TechniquesZu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 791 bis 807), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The use of visualization techniques in learning is not new. They have been used in maps and drawings for thousands of years. This chapter analyzes how more novel visualization techniques can be used to enhance various activities during the learning process: finding and understanding educational resources, collaboration with learners and teachers, (self-) reflecting about learners´ progress, and designing learning experiences. We illustrate our analysis with example tools and visualizations. Results of our analysis indicate that visualization techniques are beginning to be more widely used for learning but further research is needed to assess the added value of these visual approaches in terms of effectiveness, efficiency or other criteria that pertain to learning.
Von Joris Klerkx, Katrien Verbert, Erik Duval im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Enhancing Learning with Visualization Techniques Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Enhancing Learning with Visualization Techniques: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1141 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.